dissabte, 4 de setembre del 2010

Pinzell de marmota

 
Aquí teniu la meva "obra d'art". Recordeu que just fa un any us parlava d'un  fabulós pinzell que havia vist a Nigrán fet pel ceramista Toño Pérez ? Feia molt de temps que tenia ganes de començar a fer-me pinzells jo també... Apart que pensi que estèticament puguin ser bonics, aquests pinzells solen ser capaços de proporcionar traços únics vinculats al fet de ser una eina irrepetible. I ja he comentat més d'una vegada aquí també com m'agrada això de fer-me les meves pròpies eines. És tot un repte!
Aquest està fet amb un tronquet de noguera, i amb pèl de marmota trobat a les Estanyeres de Son. Trobar pèls aptes per a fer-me pinzells s'ha convertit en la meva darrera obsessió... No és pas que em proposés caçar cap marmota per a obtenir aquests! El manyoc en qüestió va ser trobat tal qual, ja desprès de la bestiola a qui va pertànyer, sense que puguem saber-ne les raons.
Quan està seca, la punta del pinzell està absolutament descabellada, com jo quan em llevo pel matí, i té un tacte suavíssim. Quan el mulles adopta una forma fantàstica, i a més té molta capacitat de càrrega. Tan aviat com torni a tenir el taller a punt, el primer que faré serà provar-lo!


Hi ha moltes maneres de fer-se un pinzell. Per si algú té curiositat us deixo aquest vídeo que és el que a mi em va servir d'inspiració.

Related Posts with Thumbnails