Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris fotoceràmica. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris fotoceràmica. Mostrar tots els missatges

dimarts, 26 de maig de 2015

TALLER EXPERIMENTAL DE FOTOCERÀMICA 20 i 21 de Juny 2015


+ INFO: 
elimalva@yahoo.es
680928069 (Eli)

PROGRAMA
Explicació teòrica:
Origen, història i bases de la fotografia a la goma.
Variables que intervenen en el procés: tipus d’emulsions (goma aràbiga, cola blanca, dicromat, diazo...), negatius, temps d’exposició, superfícies (pastes d’alta i baixa temperatura, engalbades, texturades...)
Possibilitats d’acabats: esmaltat, colorejat, exposicions successives...
Pràctica de la tècnica:
Preparació de l’emulsió, aplicació i revelat. Veurem com influeixen algunes de les diferents variables que intervenen en el procés.
Experimentació:
Ara que ja coneixem la tècnica, l’aplicarem sobre diferents superfícies, amb diferents emulsions, amb negatius que podem fer al taller...
Catàleg d’errors:
Explicació dels errors que apareixen amb freqüència en l’aplicació de la tècnica i com corregir-los. Es donaran pautes per a continuar treballant la tècnica als respectius tallers.

dilluns, 23 de febrer de 2015

TALLER DE FOTOCERÀMICA ARTESANAL




Els propers dies 21 i 22  de març imparteixo un curs de fotoceràmica amb emulsions artesanals al meu taller de Barcelona. 

PROGRAMA

Explicació teòrica:

   Origen, història i bases de la fotografia a la goma. 
   Variables que intervenen en el procés: tipus d’emulsions (goma aràbiga, cola blanca, dicromat, diazo...), negatius, temps d’exposició, superfícies (pastes d’alta i baixa temperatura, engalbades, texturades...)
   Possibilitats d’acabats: esmaltat, colorejat, exposicions successives...

Posada en pràctica de la tècnica:
   Preparació de l’emulsió, aplicació i revelat. Veurem com influeixen algunes de les diferents variables que intervenen en el procés.

Experimentació:
     És hora d’experimentar, de jugar... Ara que ja coneixem la tècnica, l’aplicarem sobre diferents superfícies, amb diferents emulsions, amb negatius que podem fer al taller... 

Catàleg d’errors:
      Explicació dels errors que apareixen amb freqüència en l’aplicació de la tècnica i com corregir-los. Es donaran pautes per a continuar treballant la tècnica als respectius tallers.

 En aquests enllaços, podeu veure fotos d'altres cursos: 


Si us interessa o voleu més informació, podeu escriure a elimalva@yahoo.es o trucar al 680928069.

dilluns, 19 de gener de 2015

Aula Oberta de Ceràmica a l'escola Illa de Sabadell



L'Escola Municipal d'Art Illa de Sabadell, està fent una labor realment interessant en la difusió i l'ensenyament de la ceràmica. Dins el marc d'una proposta anomenada Aula Oberta de Ceràmica, s'ofereixen tres tallers en què es treballen diferents aspectes de la ceràmica. Aquest any he estat convidada a participar, compartint els meus coneixements i experiència en l'àmbit de la fotoceràmica i de la litografia a l'aigua. Els altres dos cursos, em semblen realment molt interessants i estan impartits per dos professionals de la categoria del Claudi de José, en el tema de motlles, i la Maria Bofill, en l'àmbit de la creació i l'expressió a través del material.


He d'agrair a la ceramista Maria Bosch l'oportunitat que m'ha donat de participar en una proposta tan interessant com aquesta com a coordinadora d'aquesta Aula Oberta.  Per a més informació podeu adreçar-vos a: illa@ajsabadell.cat 

divendres, 17 d’octubre de 2014

IMAGINARIS d'Eli Moretó Alvarado a AKASHI GALLERY


Em complau convidar-vos  i compartir amb vosaltres la meva obra que estarà exposada a l'Akashi Galery de Barcelona a partir del proper dimarts, dia 21 d'Octubre. 

IMAGINARIS d'Eli Moretó Alvarado




Inauguració: dimarts 21 a les 19:00h

Lloc: Akashi Gallery - c/Rosselló 197
Exposició: del 22/10 al 22/11
Horari: de dimarts a dissabte
de 13:30 a 16:00h i de 20:30h a 00:00h
(dissabtes obrim a les 14:00h)

ENTRADA LLIURE

dilluns, 5 de maig de 2014

Taller experimental de fotoceràmica artesanal


Taller d'experimentació amb fotoceràmica artesanal
7 i 8 de Juny a Barcelona
Més info: elimalva@yahoo.es /680928069

dimarts, 10 d’abril de 2012

Curs de Fotoceràmica 19 i 20 de Maig 2012




TALLER D’EXPERIMENTACIÓ AMB FOTOCERÀMICA DICROMATADA
Introducció a la tècnica fotogràfica de la goma dicromatada aplicada a la ceràmica

Impartit per Eli Moretó Alvarado
19 i 20 de maig

Grups reduïts, reserva la teva plaça!!!

Horari:
dissabte de 10 a 17h
diumenge de 10 a 14h

Preu: 88 euros

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS:
680928069 (Eli)
elimalva@yahoo.es
Pots veure imatges de cursos anteriors fent clic aquí.

divendres, 3 de febrer de 2012

Taller d'experimentació amb fotoceràmica dicromatada MARÇ 2012


Al març tornem a jugar amb la llum del sol!!


TALLER D’EXPERIMENTACIÓ AMB FOTOCERÀMICA DICROMATADA
Introducció a la tècnica fotogràfica de la goma dicromatada aplicada a la ceràmica

Impartit per Eli Moretó Alvarado
10 i 11 de Març

Grups reduïts, reserva la teva plaça!!!


Horari:
dissabte de 10 a 17h
diumenge de 10 a 14h

Preu: 88 euros

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS:
680928069 (Eli)
elimalva@yahoo.es
Pots veure imatges de cursos anteriors fent clic aquí.

dilluns, 14 de novembre de 2011

Poca llum... però moltes ganes!!


Realment es nota el canvi horari i que cada dia ens anem apropant al solstici d'hivern. Un grupet de gent em va demanar d'organitzar un curs de fotoceràmica aquest cap de setmana i a la sessió de la tarda quasi ens quedem sense llum!!! C-: 
De tota manera, vam experimentar de valent i no van faltar les ganes i el bon humor, i vam aprofitar la llum del diumenge al matí al màxim. Aquí us deixo un parell de "microvídeos" que reflecteixen aquest bon ambient de treball i el moment "màgic" en què apareix una imatge.



I ara sí que toca fer una pausa amb els cursos... esperarem a que torni a fer-se la llum!!!

dimecres, 2 de novembre de 2011

Imatges després de la pluja...


Després de dies de pluja, l'aigua ens va regalar una treva just a temps per a poder aprofitar la llum d'octubre. El passat cap de setmana, vaig tornar a tenir gent imprimint i experimentant al taller!


Dos dies treballant de valent... superant canvis d'horari i portes encallades... C-:


De vegades les imatges es resisteixen una mica però quan finalment apareixen... és màgic!

 
Ara que s'apropa el solstici d'hivern cada vegada tenim menys hores de llum ... però tot i així, el sol mai fa vacances!


dilluns, 26 de setembre de 2011

Imprimint amb la llum de setembre...


La llum de setembre és ideal per a la fotoceràmica i, malgrat la pluja persistent de dissabte, aquest cap de setmana vam aprofitar-la per a imprimir un bon grapat d'imatges.



Afrontant nous reptes... 



...imprimir sobre esmalt és sempre complicat...



... i explorant superfícies per a imprimir:
porcellana en totes les seves variants, sigilades,  keraflex...


Com ve sent la tònica general d'aquests cursos, un cap de setmana de treball
amb bon ambient i bona companyia!! (-:


Si voleu veure més fotos les teniu aquí:
https://picasaweb.google.com/peusdefang/CursFotoceramicaSetembre2011
i si us heu quedat amb les ganes...
encara queda alguna plaça per al curs d'octubre (dies 29 i 30)


Més info: elimalva@yahoo.es / 680928069

dissabte, 27 d’agost de 2011

Taller d'experimentació amb fotoceràmica dicromatada SETEMBRE 2011




Comencem el curs experimentant amb la ceràmica i la llum del sol! Serà amb un Taller d'experimentació amb fotoceràmica dicromatada els dies 24 i 25 de setembre. Les places són limitades.



Taller d'experimentació amb fotoceràmica dicromatada
24 i 25 de setembre de 2011

Una introducció a la tècnica fotogràfica de la goma dicromatada aplicada a la ceràmica



Programa

Explicació teòrica:


* Origen, història i bases de la fotografia amb goma dicromatada.
* Variables que intervenen en el procés: tipus d’emulsions (goma
aràbiga, cola blanca...), negatius, temps d’exposició, superfícies
(pastes d’alta i baixa temperatura, engalbades, texturades...)
* Possibilitats d’acabats: esmaltat, colorejat, exposicions successives...

Posada en pràctica de la tècnica:


* Preparació de l’emulsió, aplicació i revelat. Veurem com
influeixen algunes de les diferents variables que intervenen en el
procés.

Experimentació:


* És hora d’experimentar, de jugar... Ara que ja coneixem la
tècnica, l’aplicarem sobre diferents superfícies, amb diferents
emulsions, amb negatius que podem fer al taller...

Catàleg d’errors:

* Explicació dels errors que apareixen amb freqüència en
l’aplicació de la tècnica i com corregir-los. Es donaran pautes per a
continuar treballant la tècnica als respectius tallers.


Impartit per Eli Moretó Alvarado
Preu: 85 euros
Horari:
dissabte matí i tarda
diumenge matí
MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS:
680928069 (Eli) elimalva@yahoo.es

dijous, 30 de juny de 2011

Herois de la fotoceràmica


En realitat, encara que no ho sembli, els motius del meu viatge a Vigo eren estrictament laborals...  Quan vaig començar el Pastafangs, un dels meus blogs de referència va ser La Barbotina. El blog del les Escoles de Ceràmica de Vigo i de Nigrán, desbordava vitalitat i inquietud i, sense deixar de banda la ceràmica, explorava impúdicament qualsevol altre terreny artístic. Em va enganxar de seguida...
L'estiu del 2009 vaig fer mans i mànigues per no perdre'm la trobada de Periferias. Necessitava veure amb els meus propis ulls què estava passant a la costa atlàntica que desprenia tan bona energia. I així, poc a poc, aquest primer contacte va derivar en una proposta de l'Emilia Guimeráns per a fer un curs de fotoceràmica a l'escola de Nigrán.






Entusiasme seria una paraula massa "light" per descriure la resposta dels participants als cursos. En alguns moments podria descriure's com una autèntica "febre dicromàtica". Aquests herois de la fotoceràmica van aconseguir proeses que semblaven quasi impossibles en l'àmbit dels dicromats!!
En tot cas, em van posar les coses realment fàcils... Així dóna gust treballar! ! :-)
Les jornades fotoceràmiques s'estenien més enllà de les aules. Al capvespre o entrada la nit, compartint calamars i pimientos del Padrón a algun xiringuito davant la platja amb vistes a les Cies, o menjant punta trasera al Cabo Estay, o fent "la última" al Choco, encara flotaven idees i propostes dicromatades...






Des d'aquí un petó molt gran a tota la gent que vaig conèixer a Vigo i a Nigrán
i que em van acollir amb els braços oberts!! Ja us trobo a faltar!!
·······BICOS·······

dilluns, 11 d’abril de 2011

Imatges d'abril...


Aquest cap de setmana he tornat a tenir gent al taller experimentant amb la fotoceràmica.


Darrerament estic disfrutant molt aquests tallers, m'aporten molt bona energia...  veure la gent que s'ho passa bé, és una cosa que no té preu!!!




El primer dia és sempre més teòric, en canvi el segon dia, la imaginació té via lliure i penso que les nocions bàsiques apreses el dia abans es refermen.



Ha estat el darrer curs que dono al taller abans de l'estiu. Quan afluixi la calor estiuenca potser m'animo a fer-ne algun altre... ja veurem!

diumenge, 20 de març de 2011

Aquest matí al taller...


 Ahir i avui hem fet el curs de fotoceràmica al taller. Quan em trobo amb un temps primaveral i amb un grup ple d'iniciativa i de ganes d'experimentar com el d'aquest cap de setmana, quasi m'oblido que estic treballant... És un gust, la veritat.


 Entre altres coses hem superposat imatges amb emulsions diferents...


... hem provat nous negatius, làmpedes d'UVA...


... fotogrames...




... hem emulsionat sobre porcellana, gres, pastes ceràmiques pròpies, paper, teles...


...hem treballat a bon ritme i hem provat de tot. 
I vaja, deiem aquest matí, que si no ens hem emulsionat fins les sabates, ha estat perquè no ha donat temps!!!

dimarts, 22 de febrer de 2011

Taller d'experimentació fotoceràmica dicromatada 19 i 20 de Març de 2011



Per fi, el dia ja torna a ser prou llarg com per  poder tornar a convocar un dels meus cursos de fotoceràmica! Serà els dies 19 i 20 de març. Aquí us deixo el cartell i la informació. Els lectors i lectores del Pastafangs sou els primers a saber-ho :-) Les places són limitades... Si voleu veure imatges d'altres cursos o de treballs realitzats amb aquesta tècnica, podeu fer clic aquí.

Taller d'experimentació amb fotoceràmica dicromatada
19 i 20 de Març del 2011

Jugant amb la llum del sol: una introducció a la tècnica fotogràfica de la
goma dicromatada aplicada a la ceràmica
 

Programa

Explicació teòrica:
  • Origen, història i bases de la fotografia amb goma dicromatada.
  • Variables que intervenen en el procés: tipus d’emulsions (goma aràbiga, cola blanca...), negatius, temps d’exposició, superfícies (pastes d’alta i baixa temperatura, engalbades, texturades...)
  • Possibilitats d’acabats: esmaltat, colorejat, exposicions successives...
Posada en pràctica de la tècnica:
  • Preparació de l’emulsió, aplicació i revelat. Veurem com influeixen algunes de les diferents variables que intervenen en el procés.

Experimentació:

  • És hora d’experimentar, de jugar... Ara que ja coneixem la tècnica, l’aplicarem sobre diferents superfícies, amb diferents emulsions, amb negatius que podem fer al taller...

Catàleg d’errors:
  • Explicació dels errors que apareixen amb freqüència en l’aplicació de la tècnica i com corregir-los. Es donaran pautes per a continuar treballant la tècnica als respectius tallers.


Impartit per Eli Moretó Alvarado 
Preu: 85 euros
Horari: dissabte 19 de 10 a 17h i diumenge 20 de 10 a 14h
INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS: 
680928069 (Eli) elimalva@yahoo.es

dilluns, 24 de gener de 2011

Einstein al taller...


Heu vist quin privilegi? En aquests moments tinc, ni més ni menys que al mateix Albert Einstein controlant que la cuita de bescuit vagi com una seda. Estic provant imatges noves per als tallers de fotoceràmica i l'Albert ha quedat realment bé a la primera. És un geni molt fotogènic! :-)


Què bé, demà el taller s'hi estarà calentontet. Feia dies que no engegava el forn, però ara estic fent peça per a una fira. Ja us explicaré!!

diumenge, 23 de gener de 2011

Armonias y desarmonias ... ( II )


Armonias y desarmonias és un tapís compost per un total de 326 peces circulars muntades sobre una trama. Hi ha 176 peces grans d'uns 6,5 cm de diàmetre que estan connectades a través de 15o cercles petits (1 cm de diàmetre aprox.). De les peces grans 72 han estat impreses mitjançant un procés artesanal de fotoceràmica amb dicromats. Totes les peces són fetes de gres i cuites a 1260ºC. Aquí teniu detalls d'algunes de les peces ja cuites.


Les següents fotos són algunes proves per a comprovar que les mides encaixaven bé. Aquí les peces encara no s'han cuit a alta temperatura. Només han estat bescuitades i s'ha fet la impressió de les imatges.




Amb la Lola vam estar treballant la qualitat de les imatges.Va venir diverses vegades al taller a fer un seguiment del procés i per a conèixer millor la tècnica, sobretot al principi, durant la fase d'ajustament de l'emulsió... Després, amb les primeres proves  cuites, vam valorar juntes les millors opcions per a assolir el resultat que buscàvem.


I aquesta és una de les primeres proves...


Un cop decidit tot plegat, la preocupació era sobretot poder acabar-ho tot dins el termini previst. Les dificultats, bàsicament han estat que el fang a l'hivern i dins el meu taller triga segles a assecar-se!!! I calia tenir molta cura durant l'assecatge per a que les peces romanguessin el més planes possible després de la cuita. Paral·lelament, em calia comptar amb un altre inconvenient hivernal pel que fa al procés fotogràfic... Sabeu a quina hora es pon el sol al desembre??? El primer dia de proves em vaig trobar quasi exposant les imatges a les fosques, i era poc després de dinar!! Com que la llum del sol és indispensable per a aquesta tècnica vaig tenir les hores de feina limitades només al matí. Quan fas coses com aquesta ets molt més conscient de com s'escurça i s'allarga el dia. Ara, per exemple, només un mes més tard, ja tindria una bona estona més de marge per a treballar!! 
La proposta de la Lola m'ha motivat a tornar a reemprendre les meves incursions amb els dicromats i ara estic preparant tallers d'experimentació per a finals de febrer principis de març, quan hi hagi ja prou hores de llum per a poder-los fer millor. Ja avisaré per als qui tingueu el cuquet.,.. :-)
Related Posts with Thumbnails