dilluns, 6 de setembre del 2010

Troballes (IV): Kjell Rylander



Quants dies sense taller! Avui m'han dit que ja hi podia anar i que hi podria treballar, encara que no hagin acabat les obres del tot... En una estona m'hi arribaré, a veure si és veritat. Com que no podia anar a tocar el fang, aquests dies he passejat per internet com feia mesos que no ho feia. He recordat com en pot arribar a ser de perillós... les hores passen volant! Però si és tan temptador no és per no res. És perquè no hi ha límit a l'hora de descobrir i conèixer coses interessants, malgrat la dispersió és una amenaça constant... al cap d'una estona, de vegades, perdo el fil i ja no recordo d'on venia ni on anava. 
Un ciberpasseig d'ahir em va dur a una nova troballa. Inici: entro al sempre estimulant blog de l'Elena Canencia. Hi descobreixo un nou enllaç que de seguida m'ha agradat: http://ecmtallermuralismo.blogspot.com/  Hi faig una incursió ràpida, una primera inspecció, i entre moltes altres coses descobreixo el treball de Kjell Rylander. I ja me'n vaig a veure qui és aquest personatge via google...

Kjell Rylander neix el 1964 a Nykoping un poble Suècia situat a la costa bàltica. Actualment viu i treballa entre Estocolm i la ciutat noruega de Bergen amb la que ha establert un vincle prou important. Va ser justament a Bergen que Rylander va cursar els seus estudis de ceràmica.
D'alguna manera, Rylander pertany a la mateixa categoria de creadors que Caroline Slotte,  que s'han especialitzat en elaborar un llenguatge propi partint de la manipulació de peces de ceràmica industrial: trencar llimar, tallar... per a després manipular, resituar, enganxar...  Rylander diu que amb el seu treball qüestiona allò relacionat amb la societat i amb l'eternitat, amb l'individu i el moment. El projecte que des del febrer del 2009  du a terme a l' Acadèmia Nacional de les Arts, el mateix lloc on va aprendre ceràmica, indaga sobre com el projecte artístic pot ser utilitzat per a transformar una cosa sense cap valor en una objecte valuós. 


Vet aquí la meva troballa d'ahir...No està gens malament. Va ser un passeig ciberfructífer. Però...d'on venia? Ah sí, d'un blog meravellós al que després vaig tornar per a seguir investigant. Tot indica que té lloc físic pels voltants de Madrid i el porta algú amb molt bon gust: http://www.ecmtallermuralismo.blogspot.com/ I si no feu-hi una ullada i ja em direu. Com pot ser que no l'hagués vist fins ara? 
Related Posts with Thumbnails