divendres, 10 de setembre del 2010

Al taller sona... Mulatu Astatke



A Mulatu Astatke li diuen el pare de l' Ethio-jazz. No m'agraden gaire aquest tipus de classificacions... sempre intento imaginar com em sonaria de cutre i ilògica una classificació de Cata-jazz, per exemple... Astatke és un geni del jazz, tan senzill com aiò, amb un estil propi i ben reconeixible, que sustenta la seva força en un ritme hipnòtic i en uns vents espectaculars. Jo, com molta altra gent el vaig descobrir quan Jim Jarmush el va incloure a la banda sonora original de la seva película Broken flowers. Però si això va apropar la seva música a alguns profans com jo, Astatke no necessitava pas d'aquesta propaganda per a ocupar el lloc que ocupa dins el món del jazz contemporani. Amb el seu instrument característic, el vibràfon, ha recorregut el món sencer i en les més notables companyies musicals... Fa poc va estar tocant a Barcelona, a la sala Apolo, si no m'erro, però no hi vaig anar... i ara em fa una mica de rabieta :)



Yègellé Tezeta - Mulatu & The Heliocentrics LIVE
Cargado por granjeros. - Explorar otros videos musicales.




Yèkèrmo Sèw - Mulatu & The Heliocentrics LIVE
Cargado por granjeros. - Ver los videos de música recién destacados.
Related Posts with Thumbnails