dimarts, 5 d’abril del 2011

Iguals?



Fer peces iguals és de les coses que em resulten més difícils... Sóc força anàrquica treballant, i fer peces iguals implica inevitablement sistematització. Sistematitzar els procediments, les eines,  els gestos....Normalment necessito fer algunes peces prèvies per a establir tot això i després reprimir-me d'improvitzar i intentar seguir treballant sistemàticament. 
Fent peces iguals, m'he adonat d'una cosa molt curiosa:  he pres consciència de que com més aconseguia que les meves peces s'assemblessin menys trobava que s'assemblaven! M'explico...



A mesura que avances en la tècnica, a base de treballar i observar, també desenvolupes més la teva capacitat de veure. Poc a poc afines la teva percepció de les formes i comences a veure matisos de línia que abans eres incapaç de distingir... Per això crec que d'ara endavant difícilment aconseguiré fer mai dues peces iguals!!

Des que he decidit dedicar-me a això, els meus amics sembla que s'hagin posat d'acord per encarregar-me vaixelles. No em queixaré perquè en realitat fer peça per la teva gent sempre és una cosa molt especial, però els ha donat per aquí, i em toca inevitablement fer peces iguals. Val més que no els expliqui els maldecaps que això em dóna!!
Ara seriosament, cada encàrrec d'aquests és un nou repte i estic aprenent moltíssim... i de tota manera, dues peces fetes a mà mai han de ser del tot iguals... si no, on està la gràcia de les coses fetes a mà?? :-)

4 comentaris:

natalia Carlota vallejos ha dit...

yo las veo iguales y hermosísimas!!!
me encanta tu sentido crítico sobre tu trabajo jaja!!! yo también soy igual de anárquica para todo, y por ello hago de todo un poco y todos mis clientes leen el cartelito "pieza única" jaja!! que tengas una buena semana.

Marcos Pacheco ha dit...

Je,je,je....Jo també les veig iguals,je,je,je.....bueno....casi iguals,je,je,je....

Un petonàs

Eli Pastafangs ha dit...

Hola Natalia!
Había cierta ironía en la entrada :-) pero también una reflexión de como el trabajo te lleva a esas pequeñas "deformaciones profesionales" (¿dónde está el límite entre la exigencia y la obsesión?) En fin, ¡¡¡viva la pieza única!!!
Buena semana para ti también

Eli Pastafangs ha dit...

Ieeepa,
si Marcos Pacheco diu que són quasi iguals... és que SÓN QUASI IGUALS!! je,je..
Petons guapo!

Related Posts with Thumbnails