divendres, 1 d’abril del 2011

Gilbert Serres: tornejant amb cordes


El cap de setmana passat vaig estar per La Bisbal i, entre altres coses, vaig apropar-me a la nova botiga de productes ceràmics, BISBAL CERAM “L'eina del ceramista" . És un espai immens que paral·lelament a la botiga acollirà cursos, exposicions i altres iniciatives ceràmiques.  Crec que a partir d'ara serà de visita obligada quan m'escapi a l'Empordà, entre altres coses perquè  tenen un bon assortit de pastes ceràmiques, algunes fabricades a La Bisbal mateix, i això sempre és un alicient per a qualsevol ceramista... A banda, tinc la convicció que és un lloc on d'ara endavant poden passar coses molt interessants. Alguna cosa s'estava tramant ja dilluns passat, però... no avancem esdeveniments!

 Parlant amb la Natàlia, que porta la botiga, vaig tenir notícies d'un ceramista francès que elabora les seves peces amb una curiosa tècnica de la que jo no havia sentit a parlar mai. Es diu Gilbert Serres i la tècnica, és realment difícil de descriure en paraules... Diguem que primer construeix la forma de la peça amb una estructura envoltada de cordes i després va recobrint-la amb argila i afinant la forma amb allò que en castellà es diu "terraja" (no sé ara en català com es deu dir...). A youtube he trobat aquest vídeo on es veu el procés. En aquest cas realment les imatges valen més que mil paraules!



I una altra demostració del tornejat amb corda. En aquest cas no sé qui és el ceramista...

Related Posts with Thumbnails