dilluns, 18 d’abril del 2011

Lluís Riera: tornejant amb cordes


Com són les coses... fa quatre dies no havia sentit a parlar mai del tornejat amb cordes i avui ja conec dues persones que ho fan. No només això, sinó que a una d'elles la conec personalment!! En Lluís Riera, em va trucar poc després que publiqués al Pastafangs l'entrada del Gilbert Serres i em va explicar que ell havia utilitzat aquest sistema quan va estar treballant al Canadà. Em va dir que miraria de trobar algunes fotos que havia de tenir guardades i que me les enviaria.
No va faltar a la seva paraula. Pocs dies després vaig rebre un mail amb les fotos i vaig al·lucinar!! Ho vaig trobar un document tan fantàstic que no em vaig poder estar de demanar-li si les podia penjar al blog. La seva resposta va ser: "Serà un plaer poder compartir la meva experiència". Crec que el plaer serà també vostre ara que podeu gaudir  d'aquestes imatges. Documenten tan bé tot el procés!!









En Lluís em va comentar que probablement l'origen d'aquesta tècnica sigui africà. És un sistema que sembla complex, però que permet pujar peça gran amb una certa velocitat. En fi, que si algú està interessat o interessada en saber més sobre aquesta tècnica, no cal anar gaire lluny... Al cor del Priorat, a Gratallops,  el Lluís Riera sap molt bé de què va això de tornejar amb cordes!! A la darrera imatge podeu veure en color algunes peces acabades de quan en Lluís treballava al 3856 de Sunset Street. Mil gràcies per compartir tot això Lluís!! :-)


Related Posts with Thumbnails