dimarts, 24 de març del 2009

Marianne Requena a CERCO


Mirant la programació de CERCO he descobert la ceramista francesa Marianne Requena que hi exposarà entre el 14 de maig i el 19 de juny en el marc de la mostra de Ceràmica Contemporània Francesa, ubicada a la Nau Central del Centre d'Artesania d'Aragó (c/ Monasterio de Samos, s/n 50013. Zaragoza).



Deu ser perquè darrerament he viscut una fructífera immersió en el món de la imatge ceràmica que la petita foto que servia de mostra al web de CERCO em va cridar l'atenció. Així que vaig donar ales a la meva curiositat i m'he trobat amb una artista amb una gran força plàstica, i amb un món expressiu que en aquests moments em resulta prou proper.




Requena neix l'any 1943 a La Ferrière aux Etangs, França. Estudia Belles Arts i gravat i aprèn ceràmica de la mà de Jacques Asserin. A partir de la dècada dels 90 es dedica bàsicament a la ceràmica mural. En l'actualitat viu i treballa a Normandia. Al seu web, Requena descriu així el seu procés creatiu:

"Associo imatges: fotos, dibuixos, icones populars, traces, escrits... i d'una manera general tots els significants, fins que sorgeix una part d'inconscient.
Perquè he triat la terra com a suport principal? No ho sé exactament, una part de mi continúa sent artesana i necessito enfrontar-me a un ofici; potser també perquè és un mitjà que resisteix el foc i l'aigua, i em cal, m'il·lusiona, una prova d'existència capaç de durar i de resistir el pas del temps. La "prova d'existència", és realment la meva principal motivació."
Related Posts with Thumbnails