dimarts, 30 de març del 2010

La Rajoleria de Can Frigola a Tv3


"La vida te da sorpresas" cantava Rubén Blades... i ni que ho digui! La darrera cosa que una s'espera veure a la tele quan va de menú a un restaurant de barri (perquè sempre hi ha una tele, no falla...), és que, enlloc del presentador o  presentadora del Telenotícies de torn o de les cares allimonades dels Simpson, aparegui en pantalla ni més ni menys que en Josep Matés alimentant a base de feixina l'immens forn de la rajoleria de Can Frígola. Internet m'ha confirmat que no havia estat una al·lucinació fruit d'un excés d'hores de taller. Avui el programa "El medi ambient" de Tv3 ha emès un mini reportatge (de tres minuts, no fos cas que ens embaféssim!) a la cuita que de forma periòdica organitza el ceramista Josep Matés en aquesta antiga rajoleria de Sant Climent de Peralta.



Que jo sàpiga, la darrera convocatòria va ser el passat mes de novembre i recordo que un cop més em va saber greu no poder-hi anar. Ja espero amb impaciència la propera cita per a poder viure de prop aquesta recreació de la nostra història ceràmica recent, que no seria possible sense la professionalitat i dedicació pacient d'en Josep Matés i de tota la resta de gent que hi participa.
Matés és un ceramista jove però que gaudeix ja d'una intensa trajectòria professional a les espatlles. Ceràmica negra, cuites, peça de gran format... són algunes de les temàtiques ceràmiques que ha anat cultivant alhora que durant un bon grapat d'anys també va impartir classes a l'Escola de la Bisbal. No tinc la sort d'haver-lo conegut personalment però sempre que parlo amb algú que sí que ho ha fet es referma la meva intuició de que ens trobem davant d'un ceramista excepcional a tots nivells. En fi, aquí el teniu en aquest reportatge breu. Però... sempre és millor això que res!

4 comentaris:

Marcos Pacheco ha dit...

Hola Eli,
Només comentar-te que hi ha tot un documental sobre el forn de Can Frigola(molt correcte)amb un seguiment de tot el procés de la cuita,jo l'havia vist a tele Costa Brava segurament que en Josep a de tenir alguna copia, parlaré amb ell i a veure si te'l puc fer arribar.

Salut

Eli Pastafangs ha dit...

Ostres, sí que m'agradaria veure'l...
Merci guapo!

Xavier Cloquell ha dit...

Hola, el meu fill Xavier està fent un treball per a l'assignatura de tecnologia. Se'n diu els terrissaires i ens va agradar moltíssim el treball de Josep Mates a la Fira de Gandia la primera setmana d'octubre. Qualsevol vídeo o foto que ens pugues fer arribar a aquest blog o al meu correu electronic sera benvingut.

Tinc unes 7/8 fotos de Josep treballant molt bones. Ja les pujaré.

Gràcies des de Gandia. Llàstima que a internet no hi hagen més articles de la tasca que fa Matés. Gràcies. Xavier.

xcloquell@gmail.com

Eli Pastafangs ha dit...

Hola Xavier, totalment d'acord, llàstima que no hi hagi més difusió de la tasca que fa en Josep Matés. El que és jo, no tinc res més que l'enllaç a aquest vídeo, i si m'arribés qualsevol altra informació no dubtis que en faria tota la difusió que pugués a través del blog, però molt em sembla que en Matés és més de fer la seva feina que no pas de proclamar-la... Estarem al cas... Per cert no m'ha quedat clar... he entès que tens un blog? A quina adreça?

Related Posts with Thumbnails