dilluns, 6 d’abril de 2009

Del concepte a la imatge

Pere Noguera " Plural exclusiu"


Si sou dels que us quedeu per la ciutat comptal aquestes vacances, potser us pot interessar saber que a la Mediateca del Caixafòrum es poden veure un seguit de filmacions que giren entorn el procés creatiu de l'art conceptual. Encara no he tingut l'oportunitat de veure'n cap, però la sola presència entre els seus protagonistes del sempre interessant Pere Noguera ja em crida a passar-m'hi un d'aquests dies.

"Un cicle de vídeo concebut per Adolf Alcañiz, Carles Hac Mor i Ester Xargay, en el qual s'apleguen peces —des dels anys setanta fins a obres actuals— de cinc artistes que van començar a treballar aquells anys en què la radicalitat de l'art conceptual desmaterialitzava l'obra d'art, el qual era qüestionat de soca-rel, juntament amb la seva comercialització: Francesc Abad, Carles Hac Mor, Pere Noguera, Benet Rossell i Vicenç Viaplana. Tot plegat es complementarà amb el visionat d'unes peculiars videoentrevistes amb cadascun dels artistes esmentats, fetes respectivament per Antoni Mercader, Fèlix Fanés, Carles Hac Mor, Eugeni Bonet i Ester Xargay, totes amb la col·laboració videogràfica d'Adolf Alcañiz i d'Ester Xargay. Un recorregut de dècades, doncs, per cinc vessants personals d'unes pràctiques i unes teories sense les quals no s'explica gran part de l'art actual."

"Pere Noguera (La Bisbal, 1941). Artista que inicia la seva trajectòria en el context de les noves poètiques pobres, efímeres i conceptuals dels anys setanta, practicant una escultura de procés, desmaterialitzada, en la qual incorpora l'objecte, l'espai, la naturalesa o el paisatge com marc de les seves instal·lacions en un plantejament estètic i energètic de desconstrucció i fragmentació pròxim a l'art povera, seguint la tradició de l'art pobre a Catalunya (Brossa, Tàpies, Cristòfol, Villèlia i Eudald Serra, de qui va ser deixeble). La matèria com a revelació, la casa i l'objecte domèstic a com entorn immediat de l'home formen part de la seva cosmovisió arrelada al seu lloc d'origen, La Bisbal, centre productor de ceràmica popular i industrial. Ha popularitzat "l'enfangada" (mantell de fang sobre sòl, paret o objectes) com instal·lació i ha practicat la instal·lació, l'acció i l'escenografia teatral. Ha realitzat nombroses exposicions. "

Extret de www.ebent.org concretament de l'edició de l'any 2005 en què va participar Pere Noguera. Per a més informació i imatges, cliqueu aquí.
Related Posts with Thumbnails