divendres, 18 de novembre del 2011

Provant, provant...


Aquests dies funciono a mig gas...  Al meu cos no li van ni el fred ni les pluges i he hagut de fer llit algun que altre dia últimament... I justament ara tinc molta feina que m'espera al taller!! Per a un dels encàrrecs que tinc pendents, vaig decidir provar esmalts nous. No hi ha un plaer més gran que obrir un forn quan no saps què en sortirà... C-:  Voilà!!  Els bols petits són monococcions i a les pastilles l'esmalt està aplicat sobre bescuit, sempre sobre gres a 1260ºC.


Aquest és una base que conté titani amb una addició de Cobalt i Níquel. Al llibre d'on vaig treure la fórmula l'anomenen Abrey. Té unes textures superinteressants i una variació de colors segons la capa que pot donar molt de joc...


La mateixa base amb Níquel, queda molt menys pigada, amb la textura més difosa...


I aquesta també és la Abrey, aquest cop saturada de manganès... regalima que dóna gust!!!


I un trio fèrric... dos vermells i un tenmoku negre... entre altres coses porten feldespat, fosfat tricàlcic i, òbviament, una bona dosi de ferro...


...mmm, aquestes textures m'agraden!! C-:


A internet s'hi troba molta informació sobre esmalts... aquests tres darrers els vaig treure d'aquest blog. Ara que estan provats caldrà aplicar-los més seriosament, a veure què donen de si!! Les proves sempre són orientatives, però mai definitives!!! C-:

7 comentaris:

Camil.la Pérez Salvà ha dit...

Ostres Eli, que bonics!

Cuida't que l'hivern encara no ha començat.
Una abraçada.

Laura ha dit...

No me extraña que estés contenta con los resultados de las pruebas. Te han salido unos esmaltes de quitarse el sombrero. Desde luego, tienes que aprovecharlos.
¡Enhorabuena!
Por cierto, ponte buena.
Un saludo

Eli Pastafangs ha dit...

Imagina't Camil·la, l'hivern encara no ha començat i jo ja passo fred...
Però quan hi ha cuita al taller s'hi està genial, serà qüestió de no parar!! C-:

Eli Pastafangs ha dit...

Gracias Laura!
ya estoy bastante mejor y ya tengo casi a punto algunas piezas para poner estos esmaltes... a ver qué tal!! C-:
un abrazo

elena ha dit...

hola Eli, están genial, quedarán preciosos en tus piezas. Abarazos

Eli Pastafangs ha dit...

Gracias Elena! Ya os contaré!! C-:
besos
Eli

GREGORIUS ha dit...

Very very nice. ;-). Gregorio

Related Posts with Thumbnails