diumenge, 22 de febrer del 2009

Nova adquisició

Diseño de cerámica. Principios/Prácticas/Técnicas, Anthony Quinn ( Editorial Acanto, 2008)

La bibliografia és inacabable quan parlem de ceràmica, però tot i així, a les llibreries és difícil de trobar res de nou. Amb els anys he anat acumulant un bon grapat de llibres de ceràmica. Alguns els miro una vegada i una altra, sempre hi trobo alguna informació que necessito, o coses que en altres lectures m'havien passat per alt. També he de dir que alguns altres s'han quedat a l'estanteria i no els he tornat a obrir des que els vaig comprar. Mai acabes de saber quin serà el cas en el primer moment...
I és que solen ser llibres d'aquells que no es llegeixen de dalt a baix d'una tirada sino que vas consumint per capítols o per pàgines depenent del punt de recerca en què et trobes en aquell moment. Tinc molts llibres al cap que tinc ganes de ressenyar al blog perquè m'han ajudat molt al llarg del camí. Però la meva darrera adquisició és aquest llibre que em vaig comprar fa unes setmanes.
"Diseño de Cerámica", d'Anthony Quinn, és un llibre molt visual, ple d'imatges inspiradores, tant a nivell d'idees per a la creació com pel que fa a exemples de disseny en ceràmica. Però si penso que pot ser una bona eina per a suggerir-nos alguna idea, també crec que el subtítol que porta el llibre, "principios/prácticas/técnicas", és una mica massa ambiciós... el recorregut per aquests tres àmbits es queda a la superfície. Qui esperi un tractat seriós sobre el disseny segurament hi trobarà a faltar informació, i si algú pretén aprendre alguna cosa sobre tècnica, les poques pàgines dedicades al dibuix tècnic, a la decoració, al torn, o als materials, per exemple, se li quedaran curtes, són senzillament anecdòtiques. Personalment jo hagués prescindit de la part tècnica, que es tracta amb més detall en altres llibres (inclús de la mateixa col·lecció) i hagués aprofitat l'espai per a anar una mica més enllà en el tema del disseny. Tot i així, resulta un interessant compendi de referències quant a l'actualitat del món del disseny en ceràmica.
Related Posts with Thumbnails