dimarts, 10 de febrer del 2009

Ceci c'est une pipe!!


M'ha semblat entranyable aquest video que protagonitza el darrer dels fabricants artesanals de pipes de fang a Holanda, i més entranyables encara trobo els bigotis d'aquest senyor que, ja retirat, ens mostra el seu ofici...
Com podeu veure el motlle que utilitza és metàl·lic, i sembla que l'unta amb algun oli per a que el fang no s'hi enganxi. És meravellosa la destresa a l'hora d'insertar l'agulla a través d'un canaló de fang tan prim... Un cop acabades i assecades, aquestes pipes eren cuites en un forn a uns 1000ºC. La col·lecció de pipes que podem veure a la part final tampoc no té pèrdua.
"Es feien dos tipus de pipes" explica, " les llargues que donaven més bon gust i es feien servir a casa o al bar, i les curtes per a fumar a la feina".
Ja cada vegada hi ha menys persones que fumen en pipa... Aquí a Barcelona, molt de tant en tant, pel carrer arribo a ensumar la mateixa olor dolça d'un tabac que el meu oncle fumava amb la seva pipa de fusta quan jo era petita. Sempre m'ha agradat aquella olor...


1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Eli.
Aquest home és realment un artesà. Gairebé diria que arriba a fer poesia amb les seves pipes. A mi l´olor de pipa també em transporta al passat, la seva flaire m´evoca l´antic forner del meu poble.

Santi.

Related Posts with Thumbnails