divendres, 22 de juny del 2012

Les petxines...


Les petxines van sortir bastant senceres de la cuita... Com que havia d'embolicar les peces  i posar-les a la maleta, vaig arrencar-les sense mirar-m'hi massa. Encara estaven una mica dures però es trencaven com si fossin terrossos de sal i estaven bastant enganxades al refractari que havia posat a dins...


Quan vaig arribar a Barcelona encara quedaven alguns trossets sencers, però a mesura que passaven els dies, aquesta textura de sal que tenien anava transformant-se fins semblar quasi farina, sense tocar-les s'anaven desintegrant...


Aquesta pols, no és més que carbonat de calci (creta) calcinat. Les closques de les petxines estan pràcticament compostes només d'aquest material...La marca a la base de les peces no va quedar gaire profunda, he vist imatges a internet en què queda realment marcada  la petxina a l'esmalt, però pensava que potser això passa si recolzes la peça sobre les petxines just quan acabes d'esmaltar de manera que s'enfonsin una mica més dins l'esmalt perquè encara està tou... S'haurà de provar!!


 De totes maneres m'encanta com han quedat els trossets de refractari que havia posat dins les petxines... Semblen com fòssils...

4 comentaris:

Jordi Rovira ha dit...

Jo també he fet servir petxines algunes vegades, i m'ha semblat que en alguns esmalts queden més marcades. Potser per ser més fluids...
Al meu fill li encanten aquests fòssils (que també diu ell)..., de fet més que les peces que faig :$

Per cert, molt guapos els esmalts!, tinc una especial debilitat pels shino. Vareu fer servir una recepta pròpia?

Aleixo ha dit...

¡Qué buenos los dozembos! ... y yo gastándome el dinero en trípodes cuando tengo la playa al lado de casa :-P

Bicos!

Eli Pastafangs ha dit...

Hola Jordi!
Vam fer servir una recepta de l'Encarna... Quan tingui una estoneta tinc pensat de fer una entrada sobre els shino, amb info que he anat trobant, tipus de shino, fórmules... A veure quan podré fer-ho!! C-:

Eli Pastafangs ha dit...

Aleixo! No sabes cómo me cuesta acordarme de esta palabrita... DOZEMBOS!!! c-:
A ver si este fin de semana recojo unos cuantos DOZEMBOS y los pruebo en mi hornito!!
petons

Related Posts with Thumbnails