dimecres, 16 de març del 2011

Parlen els cons...


Heu vist quin mar de cons??? Ja en tinc un munt. Però m'han ajudat a veure coses. Normalment, programo el forn i no acostumo a quedar-me vigilant la cuita. Fins fa poc tot anava prou bé. Però ara que passen coses extranyes, la cosa canvia. Fa uns dies vaig quedar-me a controlar què passava durant la cuita i vaig descobrir coses molt interessants!!! 
Fins a 980ºC tot anava bé, però a partir dels 1000 ºC aproximadament, la pujada de temperatura va començar a fer-se cada cop més i més lenta.... la darrera part de la cuita va ser una agonia. Així que vaig parar el forn quan va arribar a 1260ºC i vaig saltar-me el manteniment. Vaig comparar els cons de la darrera cuita amb aquesta. El de davant és l'antic i el de darrera el de l'última cuita.






Aquí podeu veure les series completes que vaig posar a baix del forn....


i a dalt...


I ara és hora de fer les hipòtesis corresponents... i de tornar a trucar al tècnic! 
La meva teoria és que realment les resistències s'han fet velles i no escalfen com abans. Com que la temperatura puja tan lentament, això també repercuteix en l'aspecte dels cons que estan dissenyats per a una relació temperatura/temps molt diferent a la que han experimentat en les darreres cuites. Normalment la relació està al voltant de 150ºC/h i a la meva cuita tot ha anat mooooolt més lent. Encara he d'investigar una mica més per a saber si m'equivoco gaire en les meves deduccions, i pot ser que vagi molt desencaminada però, accepto el risc de ficar la pota públicament... ai!

2 comentaris:

Lola Royo ha dit...

Querida compañera, es muy posible que a mi me este pasando lo mismo,empiezo a notar demasiada diferencia de temperatura y le cuesta subir, creo que seguiré tu ejemplo y comenzare a hacer pruebas con conos, ademas quedan bien divertidos parecen caracoles moviéndose.
Gracias por compartir tu experiencia, ya nos contaras
Un saludo

Eli Pastafangs ha dit...

Lola, me ha encantado lo de los caracoles!!! El mismo gesto y casi hasta la misma textura realmente... Cambio de perspectiva: ya no tengo un mar de conos... tengo una legión de caracoles :-)
Suerte con tus resistencias, yo estoy en ello, iré contando...
Un abrazo, guapa

Related Posts with Thumbnails