dimecres, 1 de desembre del 2010

Perdent pes... (II)



El molt ceramista Marcos Pacheco s'acaba de guanyar mitja paella... Bé, això es pensa ell! :-) La vaixella ja està bescuitada i el plat en qüestió (per als que no sapigueu de què va, podeu mirar aquí que és on va començar tot) pesa 633gr. 635gr era l'aposta final del mestre Pacheco (que no sé d'on s'ho ha tret que guanyarà una paella....) i jo em vaig quedar una mica més lluny (però no gaire, eh?). I als qui vau jugar en privat... com us ha anat?
Us resumeixo l'assumpte: vaig amassar 1.400gr de fang (un refractari de cordierita). Vaig tornejar un plat sobre un rodell de fusta. L'endemà el vaig tallar del rodell i entre el fang que vaig perdre en el tornejat,  el que se'n va en tallar la peça, més l'aigua perduda en la primera fase d'assecatge, el plat ja pesava només 1000gr. Després de retornejar-lo pesava 800gr. I ara que està bescuitat fa 633gr. Mai m'havia parat a mirar això del pes i la veritat és que, en el cas del meu plat em sembla al·lucinant el percentatge de fang i aigua que arriba a perdre!! Bé, el joc no acaba aquí i els qui us animeu a endevinar el pes del plat acabat encara hi sou a temps! Consti que jo de paella no n'he dit mai res, eh? :-)

2 comentaris:

Marcos Pacheco ha dit...

A la BIM, a la BAM, a la
BIM BOM BAM,en Marcos, en Marcos ra,ra,ra!!!!!!!
Quan vinguis a la Bisbal res de paelles, fideuà i a casa, cuino jo. Ara...espero no equivocar-me amb les mides dels ingredients,descobriries la sort que he tingut amb el pes del teu plat.

Un petonás

Campeoooones,campeoooones,Oé,Oé,Oé!!!!

Eli Pastafangs ha dit...

Ieeep, això és oficial: acabo de guanyar una fideuà!!!
Ostres, no em pensava que el joc acabés tan bé per a mi!!! Bé, t'agafo la paraula. Un dia d'aquests demano taula a Can Marcos!!! (si cal et puc ajudar a mesurar els ingredients...)
Un petó guapo!

Oé,oé O éééééééééé!!!! :-)

Related Posts with Thumbnails