dimecres, 22 d’octubre del 2008

I es va fer la llum!!

Finalment tenim llum al taller! Bé, ara ha començat la part més feixuga que és aconseguir que tot aquell munt de caixes acumulades al mig de la sala ( i que, de tant temps que fa, ja no recordo ni què contenen) desapareguin per sempre i l'espai es transformi en un veritable lloc de treball... A banda de que costa treballar a les fosques, un dels problemes de no tenir llum, era bàsicament que no podia muntar estanteries a la paret, ja que encara no tinc cap taladro que funcioni amb energia solar (ni tan sols sé si existeix). I ara que ja puc alimentar la màquina a gust, aquí em teniu, fent forats a tort i a dret i recol·locant totes les coses, que no són poques! El primer dia em semblava que no havia posat cap estanteria a la meva vida... no trobava les eines, ni els tacos, ni res i, a sobre, tot em quedava tort. Però mica en mica m'he anat trobant més hàbil i ara ja queda poc per muntar ( i molt per a ordenar, però bé!). La idea d'una de les estanteries que he posat, l'he treta d'un dels vídeos de Simon Leach, així que, tot i que l'he inclòs entre els meus enllaços, aprofitaré per a parlar-vos-en una mica, i possiblement no sigui la darrera vegada...

Vaig descobrir Simon Leach a principis d'any, crec recordar que a través d'un enllaç d'alguna pàgina de ceràmica a internet, i de seguida m'hi vaig "enganxar". Leach, prové d'una casta de ceramistes presidida pel seu avi, Bernard Leach, de qui algun dia també us parlaré amb més detall perquè es mereix un escrit i més per a ell sol. Doncs Simon, que ha canviat la plujosa Anglaterra per les asolellades terres de Castelló, ha complementat la tradició familiar amb les darreres tecnologies i, al seu canal de Youtube, Sleachpots, ens ensenya com tornejar i retornejar bols i tasses, teteres, plats..., o com decorar-los, engalbar-los, esmaltar-los, o fer una cuita, o qüestions més prosaiques, com reciclar fang, o amassar, o fer-nos un forn de rakú... En fi, incideix pràcticament en tot el que, qualsevol que algun dia decideixi introduir-se en el fascinant món de la ceràmica feta a torn, pot necessitar.

Però la gràcia de Leach és que ho fa amb una naturalitat espectacular, molt clarament, sense secrets, al detall, sense pudor a ensenyar també els seus errors, si cal, per a extreure'n una bona lliçó. I tot plegat amb un sentit de l'humor sempre present. Leach no ens ensenya com ser ceramistes sino l'art de la terrisseria, que és molt diferent. Potser no tindrà un tornejat espectacular (d'aquests ja us en penjaré algun video un altre dia) però treballa amb la destresa d'un professional i explica, en anglès això sí (perquè el seu castellà és un desastre!), el procés amb una didàctica molt acurada i entenedora. Aquí us deixo unes mostres, però us recomano que no deixeu de xafardejar pel seu canal i us hi perdeu, disfruteu i, sobretot, espero que us sigui útil!

El primer vídeo ve a ser una mostra del seu art d'ensenyar: en aquest cas, com tornejar tasses en sèrie.



Aquest és el que em va inspirar per a les estanteries!



I aquesta, la millor mostra de l'humor Leach... sense comentaris!



I sí, el dia que el vaig descobrir, també es va fer una mica la llum...

3 comentaris:

am ha dit...

I love his clips too!

Eli Pastafangs ha dit...

Yes, It's almost like having a teacher at home... I used to watch these videos so much! It's been a long time now since I don't visit his chanel, but it is always a good moment to go and take another look for good advices... See you at Simon's! :)

am ha dit...

so, keep practicing ! :)

Related Posts with Thumbnails