dilluns, 5 de març del 2012

Les cuites d'alta...


Ja ho veieu, el forn arriba a alta temperatura, però no us diré que ho fa sense cap problema. Bé, de vegades sí... quan he estat a la vora vigilant la cuita de prop, tot ha anat bé. Però per una d'aquelles raons inexplicables i estranyes, els cops que s'ha posat cuita de baixa o d'alta i jo no hi era, l'interruptor del quadre de protecció ha saltat i el procés s'ha interromput. Com que encara no he arribat a ser testimoni d'això que passa de tant en tant, em costa intuir perquè està passant. Més quan no és una cosa que passa sempre... Nous misteris per resoldre!!


El cas és que mai havia seguit les meves cuites amb tant deteniment. Abans, la majoria de vegades solia deixar el forn posat abans de marxar del taller i quan tornava l'endemà normalment la cuita ja havia acabat i el forn estava en fase de refredament. Amb el tema del programador, m'havia desentès totalment del procés, i ara ho lamento, perquè en fer ara el seguiment, no tinc dades per a comparar amb com funcionava abans...


Des que tinc resistències noves, he seguit les meves cuites quasi al minut! C-: Una de les coses que he detectat, és que en el darrer tram de la cuita el forn no aconsegueix ajustar-se a la corba que li demano. La temperatura augmenta a una velocitat més lenta cada vegada i és com si no tingués prou potència com per assolir la velocitat programada (que tampoc és tanta). Això i aquestes interrupcions arbitràries són temes que he de consultar amb el tècnic...  a veure què em diu, a veure què aprenc aquesta vegada! De moment us deixo alguna altra foto del que ha sortit a les darreres fornades.


La tetera blava...


... i aquests bols que ja vau veure a la darrera entrada...

6 comentaris:

Camil.la Pérez Salvà ha dit...

Passen coses que no s'acaben d'entendre, tens raó.
I que bonic això que has tret del forn!

emilia ha dit...

ESA ELI !!!Los resultados son collonut, ese técnico seguro que te resuelve dudas, esperemos que sea la típica conachada y a seguir flipando, tu ya has hecho lo mas difícil.
Besotes

Eli Pastafangs ha dit...

El teu forn també és així de misteriós Camil·la? C-:

Eli Pastafangs ha dit...

Emilia!! Acabo de volver del taller, nueva hornada de alta y todo más que perfecto... almenos por fuera!! C-: bicos mil

Camil.la Pérez Salvà ha dit...

De tant en tant també em dóna alguna sorpresa, i tant!

Eli Pastafangs ha dit...

els camins del senyor forn són inexcrutables!!

Related Posts with Thumbnails